Dla rodzica
Rozkład dnia
- 6:00 - 8:30
SCHODZENIE SIĘ DZIECI:
– zabawy twórcze / dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne
– praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka
– przygotowanie pomocy do zajęć
– ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem
- 8:30 - 9:00
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA:
– czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
- 9:00 - 9:30
ŚNIADANIE:
– kształcenie nawyku estetycznego i kulturalnego, spożywania posiłku
- 9:30 - 9:45
TOALETA PORANNA:
– czynności porządkowe, higieniczne oraz mycie zębów
- 9:45 - 11:00
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH, Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ:
– praca na dywanie i przy stolikach
– czytanie bajek i rozmowa o nich
- 11:00 - 11:45
AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA w sali lub ogrodzie:
– zabawy i gry sportowe / ćwiczenia kształtujące postawę
– spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze
– imprezy okolicznościowe
- 11:45 - 12:00
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
– doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience
- 12:00 - 12:30
OBIAD:
– ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
– wyrabianie nawyku zdrowego odżywania się
- 12:30 - 14:00
ODPOCZYNEK POOBIEDNI:
Dzieci młodsze:
– leżakowanie
– słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej
Dzieci starsze:
– zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek
– kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie
– inne zajęcia dodatkowe
- 14:00 - 14:30
PRZYGOTOWANIA DO PODWIECZORKU:
– czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
- 14:30 - 15:00
PODWIECZOREK:
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku
- 15:00 - 17:30
ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA. ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI:
– integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne
– praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka / kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem
– obserwacje przyrodnicze w sali i w ogrodzie
Rozkład dnia
- 6:00 - 8:30
SCHODZENIE SIĘ DZIECI:
– zabawy twórcze / dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne
– praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka
– przygotowanie pomocy do zajęć
– ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe / przy muzyce, ze śpiewem
- 8:30 - 9:00
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA:
– czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
- 9:00 - 9:30
ŚNIADANIE:
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i spożywania posiłku
- 9:30 - 9:45
TOALETA PORANNA:
– czynności porządkowe, higieniczne, mycie zębów
- 9:45 - 11:00
ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OKREŚLONYCH OBSZARACH, Z REALIZOWANĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
- 11:00 - 11:45
AKTYWNOŚĆ JEDNOLITA I ZRÓŻNICOWANA, INSPIROWANA PRZEZ NAUCZYCIELA w sali lub ogrodzie:
– zabawy i gry sportowe / ćwiczenia kształtujące postawę
– spacery i wycieczki /obserwacje przyrodnicze
– imprezy okolicznościowe
- 11:45 - 12:00
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
– doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience
- 12:00 - 12:30
OBIAD:
– ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
– wyrabianie nawyku zdrowego odżywania się
- 12:30 - 14:00
ODPOCZYNEK POOBIEDNI:
Dzieci młodsze:
– leżakowanie
– słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej
Dzieci starsze:
– zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek
– kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, /praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie
– inne zajęcia dodatkowe
- 14:00 - 14:30
PRZYGOTOWANIA DO PODWIECZORKU:
– czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
- 14:30 - 15:00
PODWIECZOREK:
– kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku
- 15:00 - 17:30
ZABAWY STYMULUJĄCE AKTYWNOŚĆ DZIECKA. ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI:
– integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne
– praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka / kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem
– obserwacje przyrodnicze w sali i w ogrodzie